لامپ

ماشین سازی ایران مهر اوولین و بزرگترین تولید کننده و وارد کننده لامپ های یووی uv در ایران 

لامپ یو وی
تاریچه کار با اشعه فرابنفش
لامپ یو وی ،سیاری از فرهنگ‌های کهن، از جمله مردم یونان باستان، مصر باستان، و روم باستان است شکل های مختلف هلیودرمانی را استفاده کردند.مهاجران اینکا، آشوری و مهاجران نخستین آلمانی نیز خورشید را به عنوان خدای آورنده سلامتی پرستش می‌کردند. ادبیات پزشکی هند که تاریخ آن به ۱۵۰۰ پیش از میلاد برمی گردد درمانی مرکب از گیاهان با نور خورشید طبیعی را برای درمان مناطق بدون رنگدانه پوست توصیف می‌کند. درادبیات بودایی از حدود ۲۰۰ میلادی و در اسناد چینی مربوط به قرن دهم منابع مشابه وجود دارد.
پزشک فاروئی، نیلز فینسن که با پدر فتوتراپی مدرن شناخته می‌شود. اولین منبع نور مصنوعی را برای این منظور، ساخت و از اختراع خود برای درمان لوپوس ولگاریس استفاده کرد. جایزه نوبل در فیزیولوژی یا پزشکی را در سال ۱۹۰۳ دریافت کرد.
از آن زمان به بعد یک آرایه بزرگ برای درمان با استفاده از نور کنترل شده توسعه یافته‌است. اگرچه درک عمده مصرف‌کنندگان از «نور درمانی» مربوط به درمان اختلال خلقی فصلی و بیماری‌های پوست مثل پسوریازیس است، کاربردهای دیگر شامل استفاده از لیزر کم توان، نور قرمز، مادون قرمز نزدیک و لامپهای ماوراء بنفش برای کنترل درد، رشد مو، درمان پوست، و تسریع بهبود زخم است.
کاربردهای لامپ یو وی و دستگاه یو وی
در زیر موارد استفاده لامپ uv که در دستگاه یو وی به کار می رود شمرده ایم.
۱- یکی از مواردی که در آن از لامپ uvبسیار استفاده می شود در حوزه پزشکی است. این لامپها امروزه در صنعت پزشکی کاربردهای بسیاری دارد. در زمینه درمانی مانند لامپ فتوتراپی و یادر زمینه ضدعفونی هوا و آب و تجهیزات مانند لامپ UVC یا لامپ ضدعفونی.
۲- لامپ یو وی دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی می باشد. برای همین انواع لامپ یو وی در مکان هایی مانند بیمارستان ها، مراکز تحقیقات میکروب شناسی بخش باکتریولوژی و موسسات دار وسازی و صنایع فرآورده های غذایی از قبیل لبنیاتی ها، کارخانه های ماء الشعیرسازی، صنایع پخت نان کاربرد دارد.
۳- این لامپها تصفیه هوا امروزه خصوصا در اتاق عمل برای ضد عفونی فضای اتاق عمل واستریلیزه هوا استفاده دارد. لامپ ضدعفونی یووی از پراستفاده ترین لامپ های صنعت پزشکی است.

 

یک تحقیق در سال ۱۹۹۵ نشان داد که درمان با نور سبز در دوز ۳۵۰ لوکس تولید ملاتونین سرکوب و سبب شیفت فازی معادل ۱۰۰۰۰ لوکس نور درمان با نور سفید می‌گردد، اما تحقیق دیگری که در ماه مه ۲۰۱۰ منتشر شده نشان می‌دهد که نور آبی که اغلب برای درمان اختلال عاطفی فصلی استفاده می‌شود به دلیل احتمال دخالت سلول‌های مخروطی در سرکوب ملاتونین، احتمالاً بایستی توسط نور سبز یا سفید، جایگزین شود.
در درمان، چشم بیمار بایستی در فاصله تجویز شده از منبع نور با نوری که شبکیه را مورد هدف قرار می‌دهد، قرار گیرد. برای این امر نیاز نیست به‌طور مستقیم به نور خیره شود. مرکز درمان محیطی (www.cet.org) یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۹۴ در پاسخ به علاقه پرشتاب بین‌المللی در درمان‌های جدید محیطی تأسیس شد.

این مرکز متشکل از یک تیم چند رشته‌ای از محققان و پزشکان برجسته- کارشناسان در سلامت روان، چشم پزشکی و فیزیک نور، مهندسی برق، بیوشیمی، فیزیولوژی و سالمندشناسی – که متعهد به ادغام تلاش خود به سمت توسعه کاربرد درمان‌های مؤثر محیطی هستند.

لامپ یو وی و اختلال خلقی فصلی
در حالی که نور خورشید کامل برای اختلال خلقی فصلی (SAD) ترجیح داده می‌شود، جعبه‌های نور ممکن است برای درمان این بیماری مؤثر باشند. جعبه‌های نور برای اختلال خلقی فصلی برای فیلتر کردن بیشتر نور UV طراحی شده، که می‌تواند باعث آسیب چشم‌ها و پوست شود. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از جعبه نور را برای درمان اختلال عاطفی فصلی به دلیل نتایج نامشخص در مطالعات کارآزمایی بالینی مورد تأیید قرار نداده است.
اما با این وجود درمان با نور به عنوان فرم اصلی درمان اختلالات عاطفی فصلی دیده می‌شود. نور مستقیم خورشید، منعکس شده به پنجره‌ها ی خانه یا محل کار توسط یک دستگاه آینه‌ای قابل کنترل با کامپیوتر به نامheliostat یا خورشیدتاب نیز به عنوان یک نوع از نور درمانی برای درمان اختلال عاطفی فصلی استفاده می‌شود. این امکان وجود دارد که پاسخ به درمان با نوردر مورد اختلال عاطفی فصلی، وابسته به فصل باشد.

 

 

 

 

لامپ یووی (UV)

فروش لامپ یووی (UV)

خرید لامپ یووی (UV)

واردکننده لامپ یووی (UV)

مرجع وارد کننده لامپ یووی (UV)