مضرات و مزایای لامپ کم مصرف(جایگزین چه کنیم؟)

مضرات و مزایای لامپ کم مصرف

مضرات و مزایای لامپ کم مصرف

ما در این مقاله قصد داریم شمارا با لامپ فلورسنت فشرده که بااسم لامپ کم مصرف در بین مردم عامه رواج پیداکرده آشناکنیم و مزایا ومعایب این را لامپ رابرای شما به طور کامل توضیح دهیم پس تاپایان ماراهمراهی کنید.
شاید برای شما این سوالات پیش آمده لامپ کم مصرف چه نوع لامپی است؟آیا خطر دارد ؟چه فوایدی این نوع لامپ دارد ؟ما به تمامی سوالات شما در مورد لامپ کم مصرف پاسخ خواهیم داد.
لامپ کم‌مصرف یا لامپ فلورسنت فشرده، نوعی لامپ از خانوادهٔ لامپ‌های فلورسنت است.

لامپ فلورسنت فشرده یا لامپ کم مصرف چیست؟

لامپ‌های کم‌مصرف برای جایگزین‌شدن با لامپ‌های رشته‌ای که پرمصرف هستند طراحی شده‌اند، و سرپیچ آنها مانند لامپ‌های معمولی است. در مقایسه با لامپ‌های معمولی، این لامپ‌ها تقریباً همان نور را تولید می‌کنند اما مصرف برق کمتر و عمر طولانی‌تری دارند، اگرچه قیمتشان بالاتر است.

در ایالات متحدهٔ آمریکا، یک لامپ کم‌مصرف در مقایسه با یک لامپ معمولی و در طول عمر لامپ، بیش از ۳۰ دلار در هزینهٔ برق صرفه‌جویی می‌کند و تا ۲۰۰۰ برابر از تولید گازهای گل‌خانه‌ای جلوگیری می‌کند.

لامپ فلورسنت ‫ ‫نوعی لامپ تخلیه الکتریکی گازی است که با برق باعث تحریک بخار جیوه موجود در گاز آرگون و یا نئون می‌شود، که حاصل آن ایجاد پلاسمایی است که از خود پرتو فرابنفش ساطع می‌کند. سپس این پرتو توسط ماده  به نور مرئی تبدیل می‌گردد.

تولید لامپ های فلورسنت را باید یکی از پیشرفت های مهم بشر در صنعت روشنایی دانست. چرا که این لامپ ها بودند که به یک باره صنعت روشنایی را متحول کردند و با طیف وسیع رنگ، هزینه پایین تولید و بازدهی بالای نوری خود توانستند جهان روشنایی را به یک باره تسخیر کنند.

اما این لامپ ها نیز همانند دیگر ساخته های دست بشر می توانند سلاحی بالقوه برای تهدید بشریت باشند.

لامپ فلورسنت بهتر است یا ال ای دی

*اولین وارد کننده ی لامپهای یووی*

لامپ کم مصرف چه مزایای دارد(لامپ فلورسنت فشرده)

  •  این نوع لامپ‎ها حدود ۸ برابر بیشتر از لامپ‎های رشته‎ای عمر می‎كنند.
  •  اگرچه قیمت لامپ های کم مصرف نسبت به بقیه لامپ‎ها بیشتر است، اما با توجه به عمر زیاد و مصرف كمی ‌كه دارند، به‌ویژه برای مصرف‎كنندگانی كه بیشتر از هزار كیلو وات ساعت در ماه مصرف می‎كنند، مقرون به صرفه‌ترند.
  • لامپ‌های کم‌مصرف به میزان قابل‌توجهی سبب کاهش مصرف انرژی می‌شوند. این لامپ‌ها یک پنجم لامپ‌های رشته‌ای، انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند.

لامپ کم مصرف چه خطراتی به دنبال دارد؟

نور لامپ‌های فلوروسنت در طولانی مدت ممکن است موجب مشکلات زیر شود:

  • خستگی زودرس
  • افسردگی
  •  ضعف و بی‌حالی
  •  از دست دادن تمرکز ذهنی
  • کاهش راندمان یا بازده کاری
  • افزایش تنش‌های روانی

دلایل خطرات لامپ کم مصرف

!!!!راه های محافظت ازپوست در برابرنور خورشید!!!!!

پس به جای لامپ کم مصرف چه لامپی استفاده میکنیم؟

این سوال شاید برای همه پیش آمده باوجود خطرات لامپ کم مصرف در فکر فرو رفته که چه لامپی برای روشنایی مناسب است؟
از نظر کارشناسان شرکت ماشین سازی ایران مهر لامپهای ال ای دی که بازار محصولات روشنایی را در تصرف خود درآورده اندمناسب است برای جایگزین کردن این لامپ ها مناسب است.

مزایای لامپ ال ای دی:

  • مصرف بسیار پایین لامپ ال ای دی
  •  طول عمر بالا 
  • ضمانتهای با کیفیت،
  • علاوه بر این لامپ ال ای دی به راحتی با لامپهای قدیمی تعویض میشود.

شرکت ماشین سازی ایران مهر از همراهی شما نهایت تشکر رادارد وامیدوار است مطالب برای شما مفید واقع شده باشدو شمارا دعوت میکند تا مقالات دیگر رابخوانید.

*شرکت ماشین سازی ایران مهر*

 


کلمات کلیدی

لامپ یووی، لامپ یو وی، لامپ uv، لامپ کم مصرف، لامپ فلورسنت، لامپ ال ای دی