لامپ یووی

چه مواد غذایی که شما را در قبال اشعه مضرر لامپ یو وی  مصون میدارد

 لامپ یو وی ، شما می توانید برای سلامت نگه داشتن پوست خود در برابر تابش نور خورشید، از غذاهای محافظ پوست در برابر اشعه یووی بهره مند شوید. این غذاها به شکلی معجزه آسا، مقاومت در برابر تابش های مضر ایجاد می کنند.امروزه همه ی ما از اهمیت کرم های ضد آفتاب و استفاده از کلاه، عینک آفتابی و لباس محافظ در مقابل اثرات مضر نور خورشید، آگاه هستیم. آیا می دانید که رژیم غذایی یکی دیگر از روش های موثر و ضروری برای جلوگیری از آسیب های پوستی در برابر نور خورشید است؟

مصرف مواد غذایی با غلظت های آنتی اکسیدانی می تواند اثرات مضر اشعه یو وی  را بکاهد. همچنین مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان هستند، می توانند سلول های آسیب دیده را حذف و یا ترمیم کند.توصیه میشود  به طور مداوم غذاهایی را مصرف کنید که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند تا بتوانید از اشعه های مضر آفتاب در امان باقی بمانید.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یو وی  در اصفهان 

 غذاهای محافظ پوست در برابر اشعه لامپ یو وی

لامپ یو وی

هندوانه

هندوانه یکی از غذاهایی است که می تواند داشتن یک پوست سالم و خوب را تضمین کند. لازم به ذکر است که هندوانه غنی از لیکوپن است. لیکوپن در میوه ها و سبزیجات دارای رنگدانه قرمز پیدا می شود و نقش مهمی در آفتاب سوختگی دارد. از خوردن هندوانه های شیرین و خوشمزه غافل نشوید، چرا که می تواند در داشتن پوستی سالم به شما کمک کند.

هویج

هویج سرشار از ویتامین A بوده و دارای خاصیت محافظ پوست بتاکاروتن است. بتاکاروتن از خانواده آنتی اکسیدانی کاروتنوئید ها است که می تواند طول موج های مختلف UV را از خورشید جذب کند و این امر از آسیب دیدگی سلول ها جلوگیری می کند.

کلم بروکلی

لامپ uv کلم بروکلی یک پکیج بزرگ از ویتامین C است که رادیکال های آزاد را ثبت می کند و تداوم آسیب سلولی و بافت را از بین می برد. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که حاوی یک یا چند الکترون ناپایدار بوده و موجب می شوند که سلول ها بسیار ناپایدار و واکنش پذیر شوند. این رادیکال های آزاد می توانند به دیگر مولکول ها و سلول های سالم آسیب برسانند. آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C دارای الکترون های اضافی هستند که می توانند فعالیت های رادیکال آزاد را با الکترون های مورد نیاز برای گردش رادیکال های آزاد خنثی سازند و از این طریق مولکول های سالم را از حمله محافظت کنند.ویتامین C نیز برای حفظ حالت الاستیک پوست و تولید کلاژن اهمیت دارد. اگر به دنبال این هستید که ویتامین C بدن خود را افزایش دهید، فلفل سبز، نخود، توت فرنگی، زغال اخته و پرتقال مصرف کنید.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یو وی در اصفهان 

انواع توت ها لامپ یو وی

توت ها مثل توت فرنگی و تمشک ها مملو از پلی فنول ها هستند که موجب کم شدن آثار پیری ناشی از قرار گرفتن زیر نور خورشید می شوند. پلی فنول ها همچنین نقش اساسی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست دارند. برای دریافت پلی فنول بیشتر، می توانید انگور قرمز و انار را مصرف کنید.

کلم پیچ لامپ یو وی

کلم پیچ مملو از ویتامینA ، ویتامین C و لوتئین است که همگی به حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید کمک می کند. لوتئین به طور خاص می تواند به کاهش آفتاب سوختگی کمک کند. این ماده به طرز قابل توجهی در کلم پیچ و اسفناج یافت می شود.

روغن زیتون لامپ یو وی

لامپ یو وی به دلایل مختلفی روغن زیتون را در هر ظرفی می بینیم. این روغن سرشار از ویتامین E است که به راحتی می تواند اثرات مضری که رادیکال های آزاد در معرض نور خورشید ایجاد می کنند را از بین ببرد. غذاهای دیگر سرشار از ویتامینE ، عبارت اند از: سبزیجات برگ سبز، کلم، ذرت، بادام و گردو.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یو وی در اصفهان 

ماهی سالمون لامپ یو وی

لامپ یووی  ماهی سالمون غنی از امگا ۳ و اسیدهای چرب است که موجب کاهش التهابات می شوند. این مواد می توانند التهابات ناشی از نور خورشید را کم کند. شما می توانید ماهی سالمون را در سالادهای خود مصرف نمایید.

آووکادو لامپ یو وی

آووکادو معجزه ای بزرگ برای مراقبت از پوست است، چراکه سرشار از امگا ۳، ویتامین E و لوتین می باشد. آووکادو می تواند برای محافظت از چشم ها در مقابل نور خورشید نیز مفید باشد.

گوجه فرنگی لامپ یو وی

یکی دیگر از منابع غنی از لیکوپن، گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی یک ماده غذایی مناسب برای محافظت از پوست شما به شمار می آید. مقادیر زیادی از ویتامین A ویتامین C در گوجه فرنگی یافت می شود و این مواد قابلیت نگهداری و محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر نور خورشید را دارا هستند.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یو وی در اصفهان 

با در نظر گرفتن نکات فوق، می توانید محافظت عالی از پوست خود در مقابل تابش های مضر آفتاب، به کمک مصرف برخی مواد غذایی به دست بیاورید.