رزین یووی رابشناسید.

رزین یووی رابشناسید

رزین یووی رابشناسید

اسعه یووی چیست؟

اشعه UV یا همان اشعه ماوراء بنفش خورشید یکی از مخرب‌ترین عوامل در فرسودگی پلاستیک‌هایی است که در معرض آفتاب کاربرد دارند.

نور ماوراء بنفش یا اولتراویولت (UV) جزئی از طیف الکترومغناطیسی است که در منطقه بین نور مرئی و اشعه X قرار می گیرد.
این پرتوهای نامرئی شامل طول موج ۱۰۰ نانومتر تا ۴۰۰ نانومتر است.
اشعه ماورای بنفش نور خورشید به ۳ دسته UVB (طول موجهای ۰٫۳۲۰ و ۰٫۲۹ میکرومتر)  ،UVA (طول موجهای ۰٫۴۰۰ و ۰٫۳۲۰ میکرومتر) و UVC(طول موجهای کوتاهتر از ۰٫۲۹ میکرومتر) با طول موج‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود،
حدود ۹۵ درصد اشعه ماورای بنفش خورشید که به سطح زمین می‌رسد از نوع UVA است.اشعه فرابنفش (UV) همواره تهدیدی برای بشر بوده است. انسانها دائماً در معرض پرتوهای مضر این اشعه قرار دارند.
برای خواندن بیشتر روی لینکشعه یووی چیست؟)کلیک کنید.

مزایای اشعه یووی

رزین یووی رابشناسید

رزین چیست؟

رزین ترکیبی است مصنوعی یا طبیعی که بسیار چسبنده است که اگر تحت شرایطی خاص قرار گیرد سخت می شود.
حلال آن معمولا الکل میباشد و در آب حل نمی شود، این ترکیب را بر اساس ترکیب شیمیایی و مورد استفاده آن به روش های گوناگونی طبقه بندی می کنند.
رزین یووی و نحوه سخت شدن آن کاربردهای متنوعی خواهد داشت، از بتونه ها و پر کننده های تعمیراتی در صنایع مختلف گرفته .
 از ساخت قطعات موردنیاز درصنایع هوافضا، در توربین های بادی و همچنین در “های تک” الکترونیک و … .
برخی از انواع رزینهای اپوکسی را می توان با اشعه یو وی سخت کرد.
روبرت لیسکا (سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه صنعتی وین) و تیم همکاران او بطور متمرکز روی این گونه رزین ها و روش سخت کردن کارمی کنند .
نامبرده در این خصوص معتقد است که “این گونه رزینها و این روش سخت کردن در حال حاضر نیزرایج است با این تفاوت که کاربرد آن فقط در لایه های نازک و دارای اهداف عمدتاً دکوراتیوی بوده .
در صورت وجود محصولات دارای عمق بیشتر مانند قطعات ریخته گری و مشابه فاقد کارائی است”.

لامپ یووی ومزایای استفاده از آن 

تفاوت رزین یووی

تفاوت رزین یووی با رزین‌های دیگر این است که هاردنر یا سخت کننده آن اشعه UV است و در آن از هیچ هاردنر شیمیایی استفاده نشده است.
از ا‌نجا که این رزین روی سنگ سخت نمی‌شود می‌توان اضافه آن را به راحتی جمع کرد فقط برای خشک شدن این رزین باید از کوره‌های مخصوص تابش اشعه UV استفاده کرد.
از مزایای استفاده از رزین یووی سرعت خشک شدن و قابل استفاده بودن برای کارهای ظریف است به طوریکه شره کردن و … اتفاق نمی افتد.
این رزین در ایران قیمت بسیار بالایی دارد و برای کارهای ظریف اعم از جواهر سازی، طلاسازی و … دارای اهمیت و توجیه اقتصادی است.
ماشین سازی ایرانمهر از شما دوستان جهت همراهی نهایت قدر دانی وتشکر رادارد وامیدوار است موارد فوق برای شما جالب بوده و مفید واقع شود.

ماشین سازی ایرانمهر

 


کلمات کلیدی:

لامپ یووی

لامپ یو وی

لامپ uv

لامپ یووی

لامپ یو وی

لامپ uv

لامپ یووی

لامپ یو وی

لامپ uv

لامپ یووی

لامپ یو وی

لامپ uv